با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید – قسمت اول

با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید – قسمت اول

در دنیای بازاریابی امروز، یک وبسایت می تواند ابزاری قدرتمند و حیاتی باشد. اگر بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، به منزله یک فروشنده 24 ساعته در خدمتتان خواهد بود و بهتر از هر انسانی محصولات تان را عرضه خواهد کرد.

با این وجود، تغییرات مداوم تکنولوژی می توانند ظاهر وبسایت تان را قدیمی جلوه دهند. در این صورت لازم خواهد بود اصلاحاتی در آن ایجاد کنید. در ادامه چند مورد از ساده ترین و در عین حال تاثیر گذار ترین ترفند های طراحی وب را برایتان آورده ایم که می توانند تجربه کاربری سایت را تا حد زیادی افزایش دهند:

استفاده از فضای سفید

 

اگر وبسایت تان فضای خالی زیادی دارد، به احتمال زیاد وسوسه خواهید شد که از آن استفاده کنید و نگذارید “هدر برود”؛ اما مطمئن باشید ایده اشتباهی است. یکی از اصلی ترین مؤلفه های یک طراحی خوب، وجود فضای سفید، به اندازه کافی است. فضای سفید به کاربر اجازه می دهد روی محتوا تمرکز بیشتری داشته باشد.

طبق گفته های Crazy Egg، فضای سفید در اطراف متون و همچنین عنوان ها، می تواند توجه کاربر را تا 20 درصد افزایش دهد. فضای سفید همچنین این احساس را منتقل می کند که وبسایت شما باز و بزرگ است.

یک نمونه از رعایت این نکته را می توانید در وبسایت http://www.sessionm.com/ مشاهده کنید:

 با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

سرعت صفحه

یکی از بد ترین تجربه ها برای کاربران این است که برای باز شدن یک صفحه مدتی طولانی منتظر بمانند. البته بیشتر کاربران هیچگاه منتظر نخواهند ماند و به محض این که احساس کردند وبسایت مورد نظر کند است، آن را خواهند بست و دیگر باز نخواهند گشت.

در مورد راه های افزایش سرعت وبسایت و اهمیت آن، قبلا یک مطلب نوشته ایم که مطالعه اش می تواند مفید باشد.

برای آگاهی بیشتر از سرعت کنونی وبسایت تان و ایراداتی که دارد، می توانید از سرویس مخصوص گوگل برای این کار استفاده کنید و پیشنهاد های آن را به کار ببندید.

وبسایت http://www.barnesandnoble.com/ نمونه یک وبسایت سریع است. خودتان امتحان کنید.

لینک های خود را متفاوت از متن کنید

وقتی در قسمتی از متن، یک لینک قرار می دهید، حتما انتظار دارید خوانندگان آن را دنبال کرده و باز کنند. پس بهتر است طوری نمایش داده شود که توجه ها را جلب کند.

یکی از راه های متفاوت کردن لینک ها، تغییر رنگ آن هاست. 

همچنین سعی کنید طول لینک ها را نیز مدیریت کنید. اگر یک لینک اهمیت بالایی دارد و حتما می خواهید کاربران آن را ببینند، می توانید طول آن را افزایش دهید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: